Problemy z snem – jak sobie z tym radzić?

Sen jest dla człowieka niesłychanie istotny, dzięki niemu organizm może się zregenerować i nabrać sił. Niestety w dzisiejszych czasach dużo osób cierpi na bezsenność lub problemy z usypianiem. Zdarza się także, że śpimy, a pomimo wszystko nasz organizm nie odpoczywa.

Zanim sięgniemy po środki farmakologiczne warto najpierw zadbać o aurę miejsca w którym śpimy, Pocznijmy od kolorystyki – powinna być stonowana (kolory wpływają na nasz samopoczucie). Biele, błękity, zielenie, beże i pastele to kolory, jakie przyzwolą nam się rozluźnić i dobrze odprężyć się.

Na przekór pozorom spore znaczenie dla naszego odpoczynku ma podobnie porządek w pomieszczeniu, w którym śpimy. Warto pozbyć się bibelotów, które zbierają pył i obiektów, które mogą przypominać nam o obowiązkach i kłopotach. Jeżeli w sypialni mamy gabinet starajmy się skrywać papiery i komputer. Nieład przytłacza człowieka i nie zezwala w pełni odpocząć.

Nadzwyczaj istotne jest też atmosfera. Sypialnię powinno się wietrzyć każdego wieczoru co najmniej piętnaście minut. Ożywcze, przepełnione tlenem powietrze przyzwoli nam lepiej wypocząć.

Nadzwyczaj istotne jest również wyposażenie sypialni. Pierwsze skrzypce grają przede wszystkim obramowanie posłania i materac. Zwłaszcza ten ostatni oddziałuje w znacznym stopniu na jakość naszego odpoczynku. Materac nie winien być ani za sztywny, ani za delikatny. Jeśli na jednym łóżku śpią dwie osoby, to każda z nich powinna posiadać materac zharmonizowany do własnej postury i wagi ciała.

Wskazane są też antyalergiczne poduszki i kołdra. Do ich ubrania najlepsza będzie pościel bawełniana, która zezwoli skórze oddychać, a zarazem jest delikatna w dotyku. Ważną funkcję w estetyce gra także
pościel dziecięca . Zadbajmy o estetykę pościeli, ponieważ na złość pozorom oddziałuje ona na nasz klimat. Pamiętajmy podobnie, by na co dzień rankiem otaczać pościel kapą – ochroni łoże przed kurzem.

Odpowiedniemu snowi służy zarówno milczenie w sypialni. Wypada wyłączyć wszelakie szumiące przyrządy – na przykład komputer. Jeżeli nie potrafimy pogrążać się we śnie w ciszy wybierzmy kojącą muzykę lub dźwięki relaksacyjne.

Nie zapominajmy także o świetle – także tym w środku mieszkania (lampki nocne, które można wyłączyć bez wstawania z posłania), jak i tym napływającym z zewnątrz (należałoby wyposażyć się w rolety bądź zasłony, jakie prawidłowo przyćmią pokój).

Jeśli przypilnujecie wszystkich tych elementów, będzie wam o sporo swobodniej poprawnie się wyspać.

Źródło:http://www.kaszmirposciel.pl